LOGO
Juridiskās koledžas logo veido liektas formas sirpim līdzīgas divas vienādas mēnessveidīgas plaknes tumši zaļā krāsā ar sudraba apli starp tām. Zem šī grafiskā attēla ir uzraksts “Juridiskā koledža” (pirmais vārds – tumši zaļā, otrais – sudraba krāsā). Logo tika veidots pēc koledžas pasūtījuma 2000. gada nogalē – gandrīz vienlaikus ar koledžas dibināšanu. Tā autors ir viens no redzamākajiem scenogrāfiem un pieprasītākajiem māksliniekiem Latvijā – Aigars Ozoliņš, toreizējais Dailes teātra galvenais mākslinieks.
Vārds “logo” jeb “logotips” cēlies no grieķu valodas un apzīmē “nospiedumu”. Mūsdienās ar to saprot grafisku attēlojumu, zīmi vai simbolu, kas ļauj atšķirt vienu uzņēmumu no cita. Logo jeb logotips uzskatāms par uzņēmuma “seju”, kas veicina tā atpazīstamību.
2004. gadā Juridiskās koledžas logo tika reģistrēts Latvijas Republikas Patentu valdē kā Latvijas preču zīme. Taču mūsu logo nav tikai preču zīme vien. Šis grafiskais attēls slēpj sevī būtisku filozofisku ideju, kas pēc būtības atspoguļo koledžas misiju, un tā krāsas asociējas ar noteiktiem simboliem un ir psiholoģiski nozīmīgas.
Koledžas misija ir mācīt studentiem ne tikai tiesību zinātnes, bet arī jebkurā studiju programmā pieņemt pārdomātus, rūpīgi izsvērtus, līdzsvarotus un līdz ar to iespējami objektīvus, patiesus un taisnīgus lēmumus, kas balstās uz iegūtajām zināšanām, prasmēm un prakses atziņām. To visu varam “lasīt” un, vēlams, nemitīgi sev atgādināt, skatoties gan ar acīm, gan ar prātu Juridiskās koledžas logo grafiskajā attēlā. Šīs divas tumši zaļās, sirpim līdzīgās plaknes, kuras it kā aptver sudraba apli jeb kodolu, nepārprotami simbolizē klasisko (nu jau varētu teikt – antīko) svaru veidolu ar līdzsvarā esošiem svaru kausiem un atbalsta punktu starp tiem. Svari ir tie, kas simboliski atgādina – liec lietā savas zināšanas, bet vērtē vienmēr un visur katru lietu un situāciju no divām pusēm – labās un sliktās, redzamās un neredzamās, taisnīgās un netaisnīgās – tikai tad nonāksi līdz problēmas būtībai un patiesības kodolam, ko simbolizē sudraba aplis logo grafiskajā attēlā. Tikai tā nonāksi līdz objektīvākajam un taisnīgākajam lēmumam. Ne velti arī sengrieķu taisnības dieviete Temīda par galveno instrumentu patiesības un taisnības noskaidrošanai izmantoja tieši svarus.
Simboliska un psiholoģiska nozīme ir arī logo grafiskā attēla krāsām – tās ir zaļā un sudraba (dažkārt tiek aizstāta ar pelēku krāsu). Zaļā krāsa, kas ir vispāratzīta dabas, auglības un pilnības krāsa, simbolizē harmoniskumu, līdzsvaru un paškontroli kā īpašības, kas attīstāmas topošajiem speciālistiem arī studiju procesā koledžā. Turklāt tumši zaļā krāsa simbolizē arī ambīcijas, naudu un prestižu – īpašības, bez kurām veiksmīga karjera un panākumi nav iedomājami. Sudraba (arī pelēkā) krāsa ir mazāk manāma starp citām – spilgtākām krāsām. Tāpat kā tas ne reizi vien notiek ar lietas būtību un patiesību cilvēku attiecībās. Tomēr šī krāsa rosina aizdomāties, ko slēpj tās dzīles, uzbur vīzijas, veicina iztēli, rosina intuīciju. Tā attīsta zināšanas, lai saskatītu, kas īsti slēpjas rūpīgi maskētajos pelēko toņu un sudraba dziļumos. Tā liek atmest paviršību, rosina centību un apņēmību, lai iedziļinātos lietas būtībā un atklātu patiesību. Tiesa, ne katram tas izdodas. Taču tāpēc jau mums ir krāsas un simboli, kas atgādina par to, kas ir svarīgs.
Tālavs Jundzis